Forum Free for all Strona Główna Free for all
Postrzegaj rzeczy takimi jakie są naprawdę, a nie takimi, jakie życzyłbyś sobie żeby były.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady Walki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Free for all Strona Główna -> Deadlands
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazeite
Strzelec



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: znienacka :)

PostWysłany: Śro 12:51, 21 Wrz 2005    Temat postu: Zasady Walki

Nasz kochany MG (oby żył i prowadził jak najdłużej ;P) „poprosił mnie”, żebym napisał słów parę o mechanice walki w Deadlands. Well, here goes:

Na dzień dobry wszyscy rzucają kostkami na Szybkość (jeżeli ktoś ma np. 2k10, to rzuca dwa razy k10) – przypominam tylko, że normalnie w Deadlands rzutu się nie sumuje; jeżeli rzuciłeś np. 4 i 8, to oznacza, że rzuciłeś nie 12, tylko 8.

OK, rzuciłeś to 8, i co dalej? Otóż zadaniem każdego gracza jest przerzucić poziom trudności równy 5 (słownie: pięć). Tak czy owak dostanie jedną kartę, plus jedną kartę za przerzucenie 5, plus jedną kartę za każde przebicie.

Zabrzmiało skomplikowanie, co nie? Smile
Powiem prościej: każdy dostaje po karcie. Jeżeli ktoś wyrzuci więcej niż 5, dostaje dodatkową kartę za każde kolejne 5 punktów – czyli jeżeli wyrzucił 10, dostanie w sumie trzy karty, jeżeli wyrzucił 15, to cztery karty, itd. (przypominam, jeżeli na jakiejś kostce wyjdzie wam najwyższa wartość (np. 12 na k12), to macie tzw Asa i możecie przerzucić tą kostkę, dodając wynik do owych 12).

OK, mamy karty w garści, i co z nimi? Otóż decydują one ile razy i kiedy w rundzie możecie działać. Ktoś z jednym Asem działa raz, ale jako pierwszy – ktoś z czterema dwójkami działa jako ostatni, ale cztery razy.

Jeżeli dwóch lub więcej graczy ma np po asie, o kolejności decydują kolory: Pierwszy działa Pik, potem Kier, Karo i Trefl.

Jeszcze jedna rzecz – gdy nadejdzie wasza kolej, możecie „schować” jedną dowolną kartę „do rękawa” – to będzie wtedy wasz „As w rękawie” (chociaż może to być nawet dwójka Smile). Dzięki temu w tej lub następnej rundzie będziecie mogli działać w dowolnym momencie. Cool, huh? Smile

Od tych zasad jest jeden wyjątek: dżokery. Osoba z czerwonym dżokerem idzie jako pierwsza, nawet przed Asami. A osoba z czarnym dżokerem musi oddać do talii zarówno dżokera, jak i najwyższą kartę jaką ma (o ile ma Smile). A po skończonej rundzie z czarnym dżokerem wszystkie karty (włączając w to wszystkie zachomikowane asy w rękawie) wracają do talii, która jest następnie tasowana (bo normalnie odkładane są na bok) – tak więc prędzej czy później ktoś dostanie czarnego dżokera, wymuszając przetasowanie talii. Pocieszające, prawda?

OK, wiemy już kto i kiedy działa. Co można zrobić? Można przemieścić się w jednej rundzie o odległość w metrach równą Tempu postaci (jest taka rubryczka, nazywa się Tempo Smile) – z tym, że jeżeli przemieścicie się w jednej akcji o więcej niż połowę Tempa, to oznacza, że biegniecie, a to sprawia, że macie -4 do wszystkich działań w tej akcji. Ale za to trudniej was trafić Smile

OK, przejdźmy do strzelania: najpierw trzeba gnata wyjąć z kabury. Jeżeli wyjdzie wam łatwy test (trudność 5) ma na Szybkie Dobywanie, to można wydobyć broń i strzelić w niej w tej samej akcji. Jeżeli nie wyjdzie, to cóż, musicie poświęcić jedną akcję na wyjęcie broni z kabury.

OK, mamy spluwę w garści, no to strzelajmy – większość broni może strzelać tylko raz na akcję, btw (z pewnymi wyjątkami, rzecz jasna Smile). O ile nasz cel nie biegnie (-4 do trudności, o ile porusza się względem Ciebie szybciej niż 10m/akcję) i ma normalne rozmiary, Trudność Trafienia go wynosi 5+modyfikator odległości (odległość w metrach od celu podzielona przez Zasięg broni – rewolwery mają Zasięg równy 10, więc żeby trafić z rewolweru cel oddalony o 10 metrów trzeba rzucić 6 lub więcej.

A na co rzucamy? Na umiejętność Strzelanie: rewolwery dla rewolwerów, Strzelanie: karabiny dla karabinów, itd.

Jeżeli trafimy, to pozostaje nam jedynie rzucić k20 i dowiedzieć się, gdzie trafiliśmy (trafienia w czułe miejsca dają dodatkowe kostki obrażeń), po czym rzucić kostkami na obrażenia, sumując wynik.

Oczywiście, są jeszcze modyfikatory na widoczność, opancerzenie, zasłonę, itd., ale o tym może w następnym odcinku Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kazeite dnia Wto 13:51, 01 Lis 2005, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JohnnyBee
RPGame Master



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Lost World of Atlantis

PostWysłany: Śro 19:24, 21 Wrz 2005    Temat postu:

No a teraz z polskiego na nasze, jak to bedzie wygladac na forum.

1. MG rzuca Szybkosc dla poszczegolnych graczy.
2. W oparciu o to losuje karty.
3. Pisze posta w ktorym podaje wyniki i kolejnosc akcji.
4. Gracze zgodnie z kolejnoscia akcji dodaja posta co w tej chwili wykonuja (krotkie 2 zdania max).
5. Poz zakonczonej potyczce MG pisze podsumowujacego posta Very Happy

Proste Very Happy teraz trzeba to w zycie wprowadzic Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Free for all Strona Główna -> Deadlands Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin